48e Nacht van Weesp Traject 1

Vanwege de opzet om meer kaartlezen en iets minder oriëntatie in de Nacht van Weesp te rijden beginnen we dit jaar met een iets langer pijlentraject dan vorig jaar met tussen de pijlen de kortste route.

Al in 2018 is begonnen met het aanvragen van de vergunningen, en omdat we in de provincies Utrecht en Zuid-Holland willen blijven merk je pas hoe grillig en onbegrijpelijk provinciegrenzen lopen.

Na een aantal pijlen op de aangevraagde route te hebben geprojecteerd gaan we rijden om te kijken of de geplande constructies “in het veld” allemaal kloppen.

Wat blijkt, de laatste uitvoering van de stafkaarten hebben een behoorlijke update nodig om met de werkelijke situatie overeen te komen.
Er worden de nodige aanpassingen gedaan en een plekje gezocht en gevonden om de bemande controle te plaatsen.

Tijdens het narijden van ons traject door de uitzetters van het vierde traject (we controleren elkaars traject), vinden we de route langs de bemande controle toch niet erg aantrekkelijk, er wordt een andere route gemaakt en een nieuwe controleplek gevonden, er staat in die route wel een levensgroot verkeersbord Dood Lopende Weg, maar met kaartlezen mag je die weg wel rijden, en door het onderbord “geldt alleen voor vrachtwagens” is het helemaal geen probleem.

De route loopt soms door de kern van dorpen, daar is het tegenwoordig allemaal een toegestane snelheid van 30 kilometer per uur, ons advies houd
u aan die snelheid dat voorkomt klachten van bewoners en problemen voor onze vergunning in de toekomst en misschien scheelt het ook wel in uw
portemonnee.

Waar vorig jaar nog een hele constructie nodig was om de N 207 over te steken is er nu een tunnel(tje) gemaakt waardoor u onder die grote weg door kunt rijden en veilig naar Vtc 1 bij “BOSMAN AUTO’S” in Nieuwveen kunt komen.

Traject 1 is nu helemaal klaar, de foto’s voor de uitleg zijn gemaakt, de uitzetter is alles in Power Point aan het gieten om zondagavond 12 mei aan u te laten zien hoe u het heeft gedaan en als het niet goed was hoe het wel had gemoeten.

Als u op zaterdag 11 mei van het startpodium op het Grote Plein in Weesp vertrekt voor traject 1 zullen de toeschouwers denken wat u hierboven ziet staan, (en als u oplet onderweg kunt u het zelf ook lezen).

Veel plezier en succes, uitzetters 1e traject.